Business

Danmark oplever at have færre og færre bankfilialer landet over.

Virksomhed

TjekLån

Adresse

Klostergade 56c, 8000 Aarhus C

Webside

https://tjek-laan.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 13. november

Færre fysiske bankfilialer kan være en fordel for forbrugerne

Der bliver længere og længere mellem de fysiske bankfilialer i Nordjylland og i Danmark generelt. Antallet af filialer er således faldet fra 2000 i 2006 til kun 948 i 2016. Og de seneste to år er tendensen blot fortsat.

Men betyder de manglende fysiske bankfilialer så, at du får en dårligere service og en forringet bankoplevelse? Det behøver det faktisk ikke at gøre, da markedet for online pengeinstitutter sideløbende har oplevet en rivende udvikling.

Den teknologiske udvikling har nemlig gjort det muligt at afholde virtuelle møder med sin bankrådgiver og mange af de opgaver, man tidligere skulle henvende sig i banken for at få klaret, kan nu ordnes over netbank på computeren eller telefonen.

Hurtigere behandlingstid

Hvis du står overfor at skulle låne penge, er det faktisk en fordel for dig, at onlinebankerne er kommet ind på markedet.

Med online lånemulighederne er kviklånet nemlig blevet introduceret. Kviklånet går også under navne som minilån, sms-lån eller mikrolån.

Her er godkendelsesprocessen meget hurtigere i forhold til de traditionelle banklån, hvor man først skal have møder med sin bankrådgiver og igennem en venteperiode, før pengene lander på ens konto – hvis man da overhovedet bliver godkendt.

Med kviklånene kan du hurtigt gå ind på en udbyders hjemmeside og indtaste dine behov, og få minutter senere vil dit lån være godkend. Nemt og bekvemt.

En positiv ting ved denne type lån er, at du ikke behøver stille sikkerhed for lånet. Til gengæld skal du være opmærksom på, at de ofte er kortfristede, og du skal derfor have styr på afbetalingsmulighederne, inden du godkender.

Bedre kundeservice og nemme sammenligningsmuligheder

Det første man tænker, når man hører at en bankfilial lukker er måske, at man mister den personlige, gode service, der medvirker til at skabe tryghed omkring sin økonomi i en bank.

Men faktisk har det vist sig, at onlinebankerne ofte leverer en rigtig god kundeservice. Ofte findes en chatfunktion på hjemmesiderne, og andre gange kan man ringe eller skrive en mail, hvis man er i tvivl om sine bankforhold.

Den online kundeservice er ofte hurtigere sammenlignet med de fysiske filialer, hvor du først skal ud af døren, ned i banken, vente i kø og så komme frem til en rådgiver.

Derudover er det nemt at sammenligne de forskellige bankers tilbud, når du gør det online. Hvis du sidder i en fysisk bank, kan du ikke have overblik over, hvad konkurrenterne egentlig kan tilbyde, men når du sidder med flere hjemmesider åbne for de forskellige online banker, er det nemt at se, hvad de kan tilbyde dig.

Nye tider giver nye muligheder

I disse moderne tider bliver flere og flere hverdagsaktiviteter og services digitaliseret, og der er intet der tyder på, at udvikling i forhold til banker går imod den tendens. Derfor kan du fremtidssikre dig selv ved at vælge onlinebankerne og lære systemerne i den digitaliserede økonomi at kende.

Du kan lige så godt lære at navigere rundt på de økonomiske markedet online nu, da det er sådan fremtidens økonomi kommer til at fungere.